COS værdigrundlag
Med afsæt i Københavns Kommunes værdigrundlag har COS gennem hverdagsfortællinger og fælles refleksion fundet de kerneværdier, som kendetegner netop COS.
De er formuleret i en række værdisætninger, som bygger på medarbejdernes erfaringer og oplevelser fra hverdagen.
Borgeren
I COS oplever borgeren ligeværdighed og medbestemmelse
Herved forstår vi:
- Borgeren bliver anerkendt som et menneske med en særlig historie og en unik identitet
- Borgeren har indflydelse på eget liv
- Borgeren bliver mødt med værdighed
I COS har borgeren trygge rammer
Herved forstår vi:
- Borgeren møder medarbejdere, som tør gå nye veje, også når livet ændrer sig
- Borgerens potentiale bliver set med høj faglighed
- Borgeren møder medarbejdere, som ved, at de har stor betydning for borgeren
I COS oplever borgeren dialog og samarbejde med medarbejderne
Herved forstår vi:
- Borgeren bliver set, hørt og forstået
- Borgeren bliver mødt med åbenhed og nysgerrighed
- Borgeren er med i fælles beslutninger
Medarbejderen
I COS har medarbejderen indflydelse på arbejdslivet
Herved forstår vi:
- Medarbejderne samarbejder gennem åbenhed og dialog
- Medarbejderen møder og viser tillid – også mellem faggrupper
- Medarbejderen er tro mod fælles beslutninger
I COS tager vi arbejdsglæden seriøst
Herved forstår vi:
- Medarbejderne drager omsorg for hinanden gennem fællesskab og samarbejde
- Medarbejderne løfter i flok
- Medarbejderne skaber samhørighed gennem humor
I COS har vi høj faglighed
Herved forstår vi:
- Medarbejderne ønsker høj faglighed og videndeling
- Medarbejderen er åbne overfor hinandens kompetencer og reflekterer sammen
- Medarbejderne skaber plads og rum til at udfolde individuelle kompetencer i fællesskabet